Silverrosen

Alla inlägg under januari 2010

Av Karin Lööf - 28 januari 2010 11:40

Har intervjuat en specialpedagog idag, fick 2 timmars rast så jag gick hem för att transkribera denna.. Intervjun varade i 16 minuter, ändå tog det mig över en timme att transkribera allt! Helt sjukt! Och jag som ska göra 2 intervjuer till! Jag orkar inte!!

  

Av Karin Lööf - 28 januari 2010 07:04

Idag ska jag på VFU (praktik) igen.. vill inte! Ska nämligen börja  intervjua människor idag och jag hatar det! USCH! Måste jag verkligen!? Vill att denna dag ska vara över!!

Av Karin Lööf - 27 januari 2010 22:23

04.22 vaknade jag av att någon knackade lite svagt på min dörr. Jag vaknar väldigt lätt av små ljud och jag kan svära på att det var någon vid min dörr som knackade! Dock var jag för trött för att ens fråga om det var någon där..

Senare på dagen när jag gick hem från skolan kan jag svära på att jag hörde fotsteg av någon som sprang bakom mig men när jag tittade bak var skogen helt tom!

Normalt sätt tror jag inte på spöken och andar men om fler saker händer kan jag nog ändra mig, det vore sjukt coolt om det faktiskt fanns spöken överallt omkring oss! Vet att det inte är i närheten likt mig att ens fundera på att börja tro på onaturliga ting, men alla kan väl ändra sig eller hur!?


Undrar vad de vill mig...


  

Av Karin Lööf - 25 januari 2010 21:12

Kniven jag använde för att skära uppblodpuddingen var inge bra. Skivorna fastnade i kniven och när man försökte ta bort dem smulades de sönder, så resultatet av min middag blev scrambled blodpudding, men det är ju gott det också:D


    

Av Karin Lööf - 24 januari 2010 23:12

Att säga "hej" varje gång man träffas eller böjrar prata börjar bli väldigt långttråkigt och tjatigt tycker ni inte!? Fick förslaget att jag skulle säga/skriva "tjä" eller "tjänare" men det är ju bara ett utvecklad slang av "hej" vilket gör det lika tråkigt! Så nu måste jag komma på något annat som man kan säga istället, typ flaggstångsknopp eller disktrasa eller liknande.. någon som har nån bra idé?  

  

Av Karin Lööf - 22 januari 2010 22:25

  Min nya datormus såklart!   

    

Av Karin Lööf - 22 januari 2010 10:55

Dagens skoluppgift var att man skulle skriva en fallstudie, tror ni att jag har orkat göra det tills idag? Knappast! Kände mig dock tvungen att göra den så jag gick upp vid 10 för att skriva! Ni kanske tycker att jag är en idiot som skriver det bara några timmar innan det ska lämnas in, och det är jag väl, men det funkar! Jag har nu skrivit klart fallstudien om en påhittad 8-årig flicka som eventuellt är i behov av specialpedagogiska insatser! Tog mig bara typ 15 min, hade redan en liten idé i huvudet innan..  

Nu ska jag ta och klä på mig (nej jag sitter inte naken, jag sitter med pyjamas!  ), jag måste ju se vacker ut i skolan!   hihi


  

Av Karin Lööf - 20 januari 2010 22:10

När min familj, eller rättare sagt min mamma och syster, får för sig att vara nyttiga så ger de mig allt onyttigt som finns i huset så jag kan äta upp det så att de ska slippa suktas! Det är ju snällt.. tänk om jag också vill vara nyttig? Det är ju typ omöjligt! Bara för att jag är smalare än dem så måste jag äta allt, inte för att jag egentligen har något emot det, men ändå   Men nån gång så måste jag se till att bli nyttig jag med, för tjock tänker jag då aldrig bli! Men just nu tänker jag nog stå ut med att vara famlijens mänskliga soptunna för cheesecaken som de gett mig är VÄLDIGT god!   

  

Ovido - Quiz & Flashcards