Silverrosen

Alla inlägg under september 2010

Av Karin Lööf - 18 september 2010 14:11

Att åka till Hanna inebär lek! Så jag och Pernilla har nu lekt med riddare, slott, pirater och kanoner.. hur kul som helst.. vem kan tro att vi är 21 och 22? ;)

Tänk den som fick vara 3 igen och kunna leka hela dagarna!

  

Av Karin Lööf - 13 september 2010 17:39

..försova mig! Men idag fick min väckarklocka för sig att inte ringa av någon anledning. 07.55 vaknar jag i panik och inser att jag borde vaknat för 2 timmar sedan och ska vara inne i skolan om 30 min.. Det vara bara att slänga på sig kläder och springa iväg till bussen. 08.02 satt jag på bussen på väg till skolan, var inte det duktigt gjort? Va ju sen inte helt lyckat att det regnade vilket innebar att jag tog min illrosa jacka. Jag var inte precis osynlig när jag försökte smyga in i föreläsningssalen ;) 


Aja nu har jag försovit mig en gång på universitetet också.. så det blir väl typ 4e gången i mitt liv, är ju inte så farligt!


Blev iaf bara typ 30 min sen, och tydligen var det problem med tågen (förmodligen pendeltåget) så lärarna trodde att det var därför jag var sen;)

  

Av Karin Lööf - 12 september 2010 21:07

När Linnea och jag Geocachade i Australien (http://www.geocaching.com) så hittade vi en TravelBug (det är en figur som man själv skapar för att sedan lägga den i en cache för att någon annan ska ta med sig den och lägga den i en annan cache, det är helt enkelt en figur som reser mellan cachar) i en av cacharna i Alice Springs. När vi kom till en dator nästa gång tänkte jag logga denna (man loggar varje gång man sett eller tagit den för att man ska kunna följa dennes resa). Det visade sig då att den som lagt den i denna cache som vi hittade den i hade inte loggat den än så jag brydde mig inte mer om det utan bestämde mig för att vänta ett tag helt enkelt..


Nu när jag kommit hem tänkte jag göra ett nytt försök med att logga denna TB, som heter Traveling Tink (http://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=4daa3546-7071-4924-9034-f02f9af72eb6). Denna gång tittade jag lite noggrannare då den fortfarande inte blivit loggad. Det visade sig då att personen som senast hade den i sitt förvar tog den 2008 och ingen har sett den sedan dess. Den kommer ursprungligen från USA men sågs senast i Irland. När jag såg detta loggade jag den ändå då denna person förmodligen inte kommer att göra något då den inte varit aktiv på 2 år. 


Någon timme senare fick jag ett mejl från ägaren till TBn där hon tackar mig för att jag hittat TBn så att den skulle kunna fortsätta sin resa. Efter två år är hon alltså funnen och har på något sätt tagit sig från Irland till Australien. Och inte bara Australien utantill världens minsta lilla håla Alice springs ;) Den som ändå kunde berätta vad hon varit med om! Tänk vad kul det skulle vara att få veta det! Nu är hon (TBn) i alla fall säker och jag kommer att lägga henne i en ny cache snart så att hon får fortsätta resa..


Tänk vad fascinerande geocaching kan vara:)

  

Av Karin Lööf - 10 september 2010 16:27

Någon har fått för sig att de skulle stänga av vårt vatten idag, kl 8-14.. hur smart är det? Okej om de hade gjort det typ vid 9-10 någon gång då folk iaf fått en chans att ge sig iväg till skola och jobb, men vid 8!? Puckon! Gu så störd jag blev.. hur mycket jag än försökte påminna mig själv om att det inte fanns något vatten så glömde jag bort det, tvätta händerna och sånt går för mycket på automatik.. illa! (eller egentligen är det väl ganska bra eftersom det är hygiensikt men ändå). Vi hade iaf hällt upp hinkar med vatten så att vi överlevde! Men fortfarande sjukt irriterande!

  

Av Karin Lööf - 9 september 2010 23:38

Har varit i skolan, haft lektion.. men för ovanlighetens skull hade vi ganska roligt. Berodde nog på att Pernilla va med och gjorde att jag inte kände mig lika mobbad och att vi mobbade och misstolkade allt som sas! Underbart kul:D Hade bland annat kul åt en sexorm som skulle in i en mus och att våra bordsgrannar sa "jag vill ha sex av dig". Fick också leka med den magiska mattemaskinen. Tänk om man kunde ha sånna lektioner jämt! Imorn kommer det bli tråkigt och ensamt igen, vad ska jag göra utan dig Pernilla?


Efter lektionen mötte Hanna oss.. har inte träffat mina flickor på typ 7 veckor!!! Underbart att få träffa dom igen! Vid SU så har alla partier små hus för att göra rekam, Socialdemokraterna (tror jag!? jag är lost på politik!) hade en hoppborg och jag och Pernilla va ju bara tvungna att prova den. Pernilla va lite rädd i början men jag visste att hon ville;) Tror folk kollade lite konstigt på oss när vi hoppade runt där ensamma men vem bryr sig, det va ju sjukt kul! Försökte även göra volter som blev väldigt misslyckade eftersom man inte fick tillräckligt bra studs.. men kul var det:D Hanna va för feg så hon vågade inte!


Åkte in till stan för att äta lite, hade inte ätit nått sen frukost och var stört hungrig! Enda sen jag kom hem har jag varit konstant hungrig, helt sjukt! I brist på annat och pengar gick vi till Donken där vi satt i många timmar innan det fick räcka och vi tyckte det var dax att gå på nya äventyr. Nästa äventyr hade vi nämligen bestämt att det skulle vara nya spårvagnen! Sagt och gjort, vi sprang till spårvagnen som vi nästan höll på missa och vi blev nästan påkörda på vägen, men det var det värt:D Kände oss som äkta turister som åkte bara för att åka utan att egentligen ha något bestämt mål dit vi skulle. Åkte helt enkelt ut till slutstation som var Waldemars udde ute på Djurgården. Där satt vi bara kvar på tåget och åkte med det tillbaka, vi va inte ens de enda som tänkte den tanken:D Tillslut kom vi tillbaka till Sergels torg.. tyckte det kändes lite väl överdrivet att åka ett till varv så vi gick av;) Då det knappt var något kvar av Hannas skor, typ bara slamsor, gjorde jag och Pernilla ett försök att hitta skor åt henne, men det gick inte så bra. Bestämde oss istället för att åka hem då klockan va ganska mycket och Hanna hade sin son att natta där hemma.. 

Fler dagar som denna tjejer!! 

 

Av Karin Lööf - 5 september 2010 20:59

Jag må vara mobbad men jag har aldrig ätit kräftor i hela mitt liv. Jag har smakat och aldrig tyckt det varit gott så jag har helt enkelt låtit bli! Idag kände jag att jag iaf var tvungen att prova då min familj skulle äta. Resultat = för lite mat för för mycket jobb, inte särskilt gott och totalt överskattat! Jag kommer då aldrig bli en äkta svensk om man måste äta kräftor varje år för att vara det för det var inte värt besväret!

  

Av Karin Lööf - 4 september 2010 20:05

Jag va i Vällingby och handlade idag. I nästan alla affärer man går in i så är allt i tonerna grått, vitt, svart och beige. Jag börjar tro att färgtrollet, som man fick läst för sig om när man var liten, har tagit all färg och gjort våran värld färglös och tråkig! För varför skulle man annars komma på att modefärgerna i höst skulle vara så tråkiga och livlösa? Hösten är redan grå och trist till mesta delen naturligt, måste vi då göra den tråkigare med att inte ha någon färg i våra kläder?



  


Snälla färgtroll ge oss tillbaka våra färger!

  

Av Karin Lööf - 3 september 2010 19:24

Då jag och Henrik befinner oss 15 000 km ifrån varandra så får vi använda alla sätt som finns att kommunicera på. Redan när vi lämnade varandra så bestämde vi att vi skulle ha Skypedejter, på så sätt kan vi både se och prata med varandra. Idag fick bli första dejten. Då jag försöker lära mig denna nya dator (eller ny är den inte men ny för mig.. då min dator inte vill vara med längre har jag fått överta pappas gammla, det är dock en Mac och jag vet inte riktigt hur man använder den) och allt ser annorlunda ut så blev caminställningarna kanske inte de bästa då jag inte hittade någon stans att ställa om dem. Men den är klart bättre än cammen på min gamla som man blir rosa-grön på! Henriks var inte heller den bästa då han såg ut som ett lik med bara svarta hål som ögon och mun. Vi får försöka fixa lite med inställningar till nästa gång, huvudsaken var iaf att vi kunde prata med varandra:) 1 1/2 timme rann iväg och klockan hann bli 01.30 för honom innan vi avslutade. 


Att bara ses på skype är långt ifrån tillräckligt eller tillfredsställande men det är iaf något och det är vad vi får klara oss med i 4 månader:) Det klarar vi lätt! Saknar honom innerligt mycket dock!

  

Ovido - Quiz & Flashcards