Silverrosen

Alla inlägg under mars 2010

Av Karin Lööf - 31 mars 2010 23:08

...ligger vi ner i stolarna för att vila och ta en liten tupplur!

  

Av Karin Lööf - 31 mars 2010 23:03

...vinkar vi åt små barn i liftstolen framför så de blir blyga och knappt vågar vända sig om!

  

Av Karin Lööf - 31 mars 2010 17:09

... droppar vi grön karamellfärg på potatisbullarna så att de ser mögliga ut!

  

 

Av Karin Lööf - 30 mars 2010 09:32

... äter vi ägg, mackor med gurka, dricker te, dricker mjölk och sitter vi datorn och leker.

  

Av Karin Lööf - 29 mars 2010 19:58

... så gör vi av med mer än en halv burk lingonsylt!

  

Av Karin Lööf - 23 mars 2010 15:27

Vi, jag och Lina, har nu försökt i många veckor med att försöka få med oss människor upp till fjällen på lördag men har inte lyckats! Vissa säger att de kan följa med, men ändrar sig i sista stund. Andra säger att de inte har råd eller att de inte vill.. men någon av alla människor vi känner borde ju kunna/vilja följa med oss!? Eller är folk rädda för oss och kommer därför på dåliga anledningar att inte följa med? Blä på människor, sluta vara så tråkiga och rädda..! Man vill inte stanna i stan när vädret är såhär grått och trist när man har möjligheten att åka upp till fjällen till sol, blå himmel och en massa skidåkning och skoteråkning! Det är fel på människor! Fyyyy!!

  

(jag lovar.. vi är inte farliga och vi kommer inte att döda någon, eller iaf inte så mycket )

Av Karin Lööf - 18 mars 2010 13:53

Sjuuuk är jag.. hostar som en galning, ont i halsen & huvuvdet och snuvig.. och det är ju inte så kul! Men om inte det hade varit illa nog har jag varit tvungen att åka in till skolan, planera en redovisning, ha seminarium OCH skriva en HEMTENTA! Så istället för att ta det lugnt och försöka bli frisk har jag anstängt min hjärna till max för att försöka få allt gjort! Min hjärna är inte glad på mig nu kan jag säga.. Hela jag har varit ett stort kaos, jag har knappt ätit nått på tre dagar, vilket knappast gjort att jag mått bättre.. men jag har verkligen inte klarat att äta! Imorgon kl 15 ska allt lämnas in, men eftersom vi har seminarium kl 09-13 så måste vi vara klara idag, om vi inte vill jobba på morgonen innan semmet.. Det tycker jag är lite elakt och orättvis faktiskt eftersom alla andra grupper får hela dagen imorn på sig också eftersom de är klara med sina redovisningar! Jag har nu iaf lyckats bli någolunda klar med tentan, ska väl kolla igenom den å så men det orkar jag inte nu.. får bli senare.. så nu tänkte jag att jag ska koncentrera mig på att bli frisk.. sen kommer jag på att vi har redovisning imorn som jag måste förbereda mig till för att inte förstöra för min grupp så att de får sämre betyg pga mig!! *snyft* jag kommer aldrig att bli frisk!   

Vädret suger! Vart tog solen vägen som värmde mig när jag låg ihoprullad som en boll i sängen och tyckte synd om mig själv!?

Inget är snällt just nu, bara min syster som gjorde pannkakor åt mig   

 Elefanten säger  

Av Karin Lööf - 13 mars 2010 11:11

Jag tänkte beställa en kajalpenna från Yves Rocher, bara för att sådär.. Om man klickade på mer info fick man upp fakta om denna produkt. Först en lång beskrivning av färger osv.. sen längst ner står det produktens vikt, 1,04 g och att den kostar 15 kr och det är väl bra information.

Sen skriver de:
Pris för 1 kg : 14 423,08kr

Vem köper 1 kg kajalpennor? Det är 961 st! Den finns ingen människa som kan använda så många under en livstid! Om man räknar med att man använder upp 2 per år, om man använder den varje dag.. det skulle betyda att det skulle ta 480 år att använda upp alla! I genomsnitt kanske en människa lever i 80 år, då skulle det behövas 6 livstider, eller 6 människor att använda alla! Och då måste dessa människor börja använda dessa kajalpennor vid spädbarnsålder! Så varför ska man då skriva denna information? Den är FULLSTÄNDIGT onödig och helt sjuk!

  

Ovido - Quiz & Flashcards