Silverrosen

Alla inlägg under november 2010

Av Karin Lööf - 30 november 2010 12:40

Hemma igen. från +30 till -10, underbart :P

Har haft det underbart iaf, fast det hänt en massa som jag helst velat slippa..

(Skriver lite i taget för annars orkar jag inte)


Flygresan

Då min fot vägrar bli bättre blev jag tvungen att ta med mig kryckorna, vilket va sjukt störande! Speciellt i de trånga gångarna på flygplanet! Vi flög Stockholm - Doha och sen Doha - Goa. Det enda positiva med kryckorna var att i Doha lät personalen mig gå före i kön till säkerhetskontrollen, sånt är trevligt :)

I övrigt gick väl resan bra, ganska långtråkigt att sitta på ett plan så länge men man överlever med en massa film ;)

På sista planet vid maten fick jag även en massa extra mat. Flygvärdinnan (som var en han och ny) frågade om jag ville ha en extra efterrätt eftersom jag fått vänta lite längre på min varmrätt och det säger man ju inte nej till.. slutade med att jag hade 5 efterrätter, 4 godisar, 3 bröd och 2 varmrätter.. fanns ingen chans att ens jag skulle kunna äta upp allt de;) Men han va lite söt och tyckte synd om honom för han hela tiden tappade bort sig när han gjorde utropen i högtalarna..

Tillslut landade vi i Goa mitt i natten. Fick åka buss från planet 50 meter (jag överdriver inte, det va verkligen bara 50 meter!) vilket kändes totalt onödigt men men.. stod sedan i kö för pass och visa-uppvisning om tog en evighet och som vanligt väljer man fel kö! Även om vi kom in i byggnaden ganska tidigt kom vi igenom typ sist, sjukt störande! Fattar inte hur det kan gå så långsamt för människor, hur svårt kan det vara att fylla i blanketten rätt!?

Att sedan vänta på bagaget är alltid lite nervöst, det är ju ett helvete om det fastnat någonstans! Som tur var fick vi alla våra väskor och kunde hitta en taxi. Då vi va 5 personer hade taxichauffören lite svårt att få plats med oss och alla våra väskor. Detta resulterade i att våra väskor hamnade på taket med en 5 cm hög kant runt, kändes ju bra, INTE! Vi försökte få honom att förstå att vi ville att han skulle binda fast väskor vilket resulterade i att han tog fram en näsduk och knöt fast väskorna med.. indier är ju bra söta! Han lyckades tillslut förstå och han hittade ett rep, men kändes fortfarande väldigt osäkert! Men de överlevde de 30 min till hotellet genom de svängiga vägarna som vi åkte på tok för snabbt på och chauffören som gjorde galna omkörningar och va nära att köra på både bilar och hundar (känns iaf som det men de har sjuk koll på sn bil). Under att tom vi människor överlevde utan säkerhetsbälten, för det kan man glömma att det finns!

Hotellet såg fint ut men totaldött då det va mitt i natten. Rummen va okej men de misstolkade oss när vi sagt att vi skulle ha en extra säng i ett rum, inte en madrass. Men eftersom mamma och Åsa inte kommit än blev det att fixa det på morgonen. Sängarna va sjukt hårda, kändes som att ligga på stengolv. Pappa och jag kom på den smarta idén att använda våra solmadrasser vi tagit med oss (ja vi är lite knäppa) och på så sätt blev det kanske 2% mjukare, men fortfarande sjukt hårt, sängarna kommer att ta död på våra ryggar under dessa 10 dagar! Det var iaf sjukt skönt att äntligen få sova iaf trotts de hårda sängarna då vi varit på resande fot så länge!

  

Av Karin Lööf - 17 november 2010 06:50

Då var det äntligen dax att bege sig mot värmen och lämna novemberslasket här hemma! :D I 10 dar ska vi vara i Goa och bara ha det härligt! Avundsjuk någon? ;)

Mamma åkte dit redan i lördags med jobbet så nu ska vi klara oss utan henne och hennes koll = jag får ta över kollen och se till så att pappa och Mia fixar allt ;) Har gått ganska bra tycker jag :)


Laban är också på semester, hos Hanna, och hans äventyr kan ni läsa om på Hannas blogg!


Mitt äventyr och bilder från resan får ni läsa om först när jag kommer hem då vi inte kommer att ha tillgång till internet..


Taxin kommer om 32 min.. wiiie :)

  

Av Karin Lööf - 9 november 2010 20:24

Vi va 6 st som målade denna bild enligt instruktioner om föremål som skulle finnas med och vi bara fick måla 1 min i taget och sedan bytt plats. 


Sen fick vi måla en sak från den stora bilden


Och på ett annorlunda sätt..



Tyvärr får ni klara er utan våran fina animeringsfilm eftersom den inte går att lägga upp här, om jag orkar kanske den kommer upp på fb ;)

(Nu upplagd på fb, jag har varit duktig :D http://www.facebook.com/video/video.php?...?v=495004646092)


Sen får vi ju inte glömma (för vem kan?) att det varit snöstorm hela dagen..

 

fina bilder blev det iaf :)  

  

Av Karin Lööf - 8 november 2010 00:02

Idag fyller jag 8000 dagar! Tänk vad gammal jag är :O

Vad har jag då gjort på dessa 8000 dagar!? Inte mycket.. Men jag har i alla fall uppfyllt en av mina drömma, att åka till Australien! Och jag är bara drygt 1 1/2 år ifrån att ha en universitetsutbildning. Så lite måste jag väl ändå kanske säga att jag gjort. Men jag satsar på att ha gjort mer tills min 10 000 dags-dag. Dvs den 30/4-2016, har jag räknat rätt då tro!? Jag är alltså 27 år! Undrar vad jag kan hitta på tills dess!? Har jag lyckats göra något mer med mitt liv tills dess tro? Hoppas det.. det är ju ändå 6 år så nått måste jag ju lyckats göra! Det största problemet är nog dock hur i helskotta jag ska komma ihåg denna dag, för att ha ett bra minne är jag ju inte speciellt känd för att ha :P men men, det löser sig säkert :)

Tänkte iaf börja med att fira min dag med att sova, sen får jag väl se till att hitta på nått skoj när jag vaknar och hoppas på att det är någon som ger mig en tårta, för det är ju gott :D hihi

    

Av Karin Lööf - 5 november 2010 21:15

Blev tvungen att panikhandla på vägen hem från skolan, dvs köpa kaffe och fil så att min familj överlever dagen :P Iaf när jag fick kvittot på Ica så sa de att jag vunnit!? Ica har ju något slags lotteri när man köper vissa varor och tydligen får man reda på att man vunnit på kvittot. Är det någon som kan gissa vad jag vann? Förmodligen inte. Min vinst är nämligen liter-plastpåsar. Fatta, PLASTPÅSAR! Man kan vinna bilar och resor och jag vinner PLASTPÅSAR! Det är ju enligt mig liiiite orättvist och elakt! Jag vill vinna bilar och resor om jag nu ska vinna nått, inte plastpåsar! Tråkigt värre.. :(


Såhär såg kvittot ut med vinsten presenterad!


Fick tom en tumme upp, vet inte riktigt om det var värt det..

  


Av Karin Lööf - 5 november 2010 18:15

Idag har jag haft 3 timmar bildlektion och 3 timmar slöjdlektion.. eftersom vi ska göra en digital portfolio så har jag tagit en massa foton :)


Igelkotten som vi skulle rita av


Ritat med vänster hand på 30 sek

   Ritat med höger hand på 30 sek..


    

Fick i uppgift att skissa av vår lärare i 30 sek..


   

En till position..


 

Öva på att skissa i perspektiv


Husen utanför fönstret


Sätta in oss själva i en miljö


Om någon undrar hänger jag uppochner i ett träd.. fråga inte varför :P


Närbild på mig i trädet ;)


Slöjdsalen

  

Pinnen som jag började med


Täljde något slags huvud!?


Den hade en fin liten spiral på


Såhär blev den klar, enligt Jenny blev det en mask men jag vet inte riktigt ;) Något mobbat :P


Började med en till pinne


Börjar få någon slags form..


den börjar få någon slags kropp!?


Tillslut blev det typ någon slags kniv.. det fick duga ;)


Såhär såg golvet ut efter mig och Jenny



Jag erkänner, jag suger på att måla/rita och mina träsaker är ju inte precis vackra.. men det va kul :D

  







Av Karin Lööf - 4 november 2010 14:20

Kommer till läkarhuset

Ser att de har flyttat avdelningen till ett annat hus som jag måste hitta

Hittar huset och röntgenavdelningen (fast jag ska göra ultraljud!?)

Tar kölapp

Väntar 2 min innan jag får betala

Går på toa

Hinner knappt sätta mig innan jag blir inkallad 11.03 (fast jag har tid 11.10)

Får ligga på mage så de kan göra ultraljud på min häl

Läkaren säger att allt ser normalt ut och att han inte hittar nått fel

Allt är klart 11.07 (3 min innan jag har tid, hur ofta händer det!?)

Sen var det bara att åka hem igen, totalt värdelöst!


Wonderbart

  

Av Karin Lööf - 1 november 2010 16:02

Idag har jag gjort absolut inget! Jag har levt i min pyjamas (enda sen i lördags kväll för att vara exakt) och bara suttit i soffan och kollat på Beverly hills. Jag har knappt orkat gå ner till nedervåningen ännu mindre varit utanför huset. Ibland behöver man bara få ha en sådan dag, att inte göra något vettigt, bara vara och leva i fantasin. Därför tillåter jag mig själv att ha denna dag. Och vad passar inte bättre än en dag mellan två kurser.. den gamla tog slut i fredags och den nya börjar imorgon, så jag har inte ens något att få dåligt samvete för! Hur underbart är inte det!? Kan inte ens träna och vara duktig på det sättet eftersom jag har en skadad fot och helst ska röra mig så lite som möjligt.. Idag finns inga problem och jag ska fortsätta att göra absolut ingenting!

  

Ovido - Quiz & Flashcards