Silverrosen

Alla inlägg under juli 2010

Av Karin Lööf - 31 juli 2010 04:34

Är äntligen framme i Darwin! Fy fan för att flyga! På arlanda sa de att jag inte skulle behöva checka in igen vid Frankfurt utan bara gå till servicdesk, men så var det ju självklart inte utan var tvungen att stå i miljarder år i kö för att få boardingpass, tur att jag hade tid på mig!

Sov 9 av 12 timmar frankfurt-singapore, och det söta tyska paret bredvid mig tog dricka och sånt åt mig menad jag sov=)
Singapore-sydney va jobbigare men såg på en massa film för att överleva.. Sen när vi skulle landa så var det för mycket dimma så vi var tvugna att cirkulera i en timme, suck! Men hade ju tid i Sydney också så det va ju lugnt.. Värre för tyskarna som bara hade 1 timme men tror de hann=)
Va här tvungen att hämta ut mitt bagage för att checka in det igen, men det gick mycket smidigt och jag hittade någon vakt som gav mig en stämpel så jag slapp en massa kö, underbart=D

Planet till Darwin blev 2 timmar försenat pga dimma i Brisbane där det kom ifrån, suck! Hur segt som helst att sitta på en flygplats i 6 timmar! Men jag överlevde och kom tillslut fram till Darwin!Fick mitt bagage snabbt och hittade transfer som tog mig till vandrarhemmet där Linnea väntade på mig=)Tyvärr hade hennes bagage fastnat i Singapore, så nu försöker vi för fullt att försöka få tag på det!

Rummet är inte stort och personerna är ganska otrevliga.. Fanns en surtant som inte sa ett ord utan bara muttrade fram.. men henne har vi fått över på vårqan sida eftersom det fanns en till surtant som låg under mig och hela tiden klagade över att jag rörde på mig för mycket och skällde ut mig när jag råkade nudda hennes fot när jag gick ner och skrek på mig mitt i natten fast jag sa förlåt.. suck! Tillslut gav hon tydligen upp trodde jag då hon tog fram liggunderlag och la ut det på golvet, men det visade sig att hon hade fått för sig att göra yoga kl 06.. Det var då den andra tanten skällde ut surtanten för att hon störde och försvarade mig=)

Vi gick runt lite och hittade en cache bla på kvällen, och ska nog ta det ganska lugnt idag också.. mår sådär av jetlag mm och när jag inte äter får jag hemlängtan.. men det löser sig..

Ska lämna över datorn till Linnea nu.. mjau

  

Av Karin Lööf - 28 juli 2010 11:39

.. och ut på nya äventyr!:)


Reseplan:

28 Juli

14.30 åker jag hemifrån mot Arlanda

16.50 avgår första planet mot Frankfurt

19.00 är jag framme i Frankfurt

23.55 går nästa plan mot Sydney via Singapore


30 Juli

05.10 (GMT +10) Är jag framme i Sydney

10.45 (GMT +10) Går planet mot Darwin

15.00 (GMT +9.30) Kommer jag fram till Darwin


Två dagars resa, svensk tid är jag framme 07.30 jag hoppas verkligen jag kommer att kunna sova på planen, annars kommer jag vara fullständigt död!!

  


Av Karin Lööf - 27 juli 2010 20:26

Idag träffade jag en av mina gamla lärare, Gunilla, som jag hade när jag gick i 6an om jag minns rätt. Direkt så känner hon igen mig och säger hej MED mitt namn! Nästan 10 år senare så känner hon fortfarande igen mig och kommer ihåg mitt namn direkt! Jag har väl säkert träffat henne någon gång sen dess men vilka har hon inte träffat och hur många elever måste hon inte ha haft!?  Helt sjukt imponerande! En sån lärare ska jag bli, som kommer ihåg och känner igen alla sina elever med namn 10 år efter!

  

Av Karin Lööf - 20 juli 2010 23:23

Känns det inte väldigt ofta som om man alltid ärver ens föräldrars dåliga gener? Eller lyser de dåliga starkare så att de bra syns mindre!? Jag tycker iaf att jag ärvt fler dåliga än bra.. Men det kanske är för att jag just nu är sur, vilket är en av de dåliga generna, jag är så jävla envis och kan va sur i evigheter.. och om man blandar det med att jag ätit dåligt så blir jag inte roliga att ha och göra med kan jag säga:P Så till alla som tycker att jag äter för lite, om jag fortfarande är glad och går att prata med så har jag ätit tillräkcligt;)


Men om man ska försöka få någon överblick på hur det egentligen ligger till med generna så får man väl spalta upp dem eller nått..


Dåligt:

  • Surhet i evighet
  • Envidhet
  • Tunt hår
  • Tjocka lår

Bra:

  • Lång
  • Smal
  • KanÄtaHurMycketSkräpSomHelstUtanAttDetSyns-Gen
  • Envishet

Inte för att jag tänkte efter särksilt mycket eller länge men vad jag kom fram till så ser det ju iaf lika ut. Det måste ju betyda att man bara ser det dåliga mer än det bra. Att istället för att se allt bra man har så klagar man på allt dåligt. Vi människor är så korkade som gör det! Jag måste sluta med att hata allt det som är dåligt och lägga den energin på att älska allt som är bra istället, tänk vad mycket bättre världen skulle se ut då!:)

  

Av Karin Lööf - 19 juli 2010 00:13

Lyssnar igenom alla mina låtar på Itunes för att jag har en massa skräp och vill kunna blanda låtarna utan att behöva byta hela tiden eftersom det är någon skitlåt som är inlagd automatiskt från mappen musik från min gamla dator då vi hade en massa udda dåliga låtar till våran radio..

Iaf så hittade jag denna låt:

Graaf – You Got (What I Want)

Låter suger, men när den va ny gick jag i 5an och då tyckte man sånt va bra av någon anledning.. iaf så bestämde sig jag och min bästa kompis oss för att uppträda med denna låt på skolans talangjakt. Iklädda illblåa jazzbyxor med matchande midjetröja och en glittertoffs i håret framträdde vi denna inför hela skolan, va vi helt dumma i huvudet eller? Men vi tyckte iaf själva att vi va bäst och förstod inte alls varför vi inte vann.. nu sådär några år senare inser man nog varför eftersom vi i princip bara gick fram och tillbaka och mimade, men ändå;)

Detta lilla fina framträdande har vi inspelat och då och då plågar jag mig igenom det, för det är verkligen hemskt.. Men otroligt roligt!!


Några videoklipp tänker jag inte lägga upp, det får ni klara er utan.. men jag va ju bara tvungen att leta på en bild på oss i våra blåa sparkdräkter, den kan jag bjuda på! Så sorry Natta, nu sprider jag bilden ut i världen.. (Vi kommer att få hur mycket modelljobb som helst! Eller nått.. :D)


 

Hur snygga är inte vi på en skala, och så otroligt lika systrarna Graaf eller hur!?  

  

Av Karin Lööf - 13 juli 2010 00:47

..sniglar!!

Eller okej, rädd har jag väl egentligen aldrig varit (jag har ju inte precis trott att de ska anfalla och börja äta upp mig eller nått), men jag har aldrig kunnat ta i dem, knappt med hanskar.. inte ens de med skal.. jag har verkligen HATAT sniglar! De är så jävla äckliga!!

Jag har alltid kunnat hantera allt, djur (även kackerlackor som jag brukar ha i mina fickor:D), saker.. ja allt möjligt utan att tveka, men sniglar har jag alltid haft svårt för!

Men idag fick det faan vara nog så jag bara bestämde mig för att sluta upp med att vara så löjlig och tog i dom.. Det kryllade av små sniglar på min sallat och där får de absolut inte vara och äta upp den för mig, så bort skulle dem! Och det hade tagit på tok för lång tid att hålla på och peta med pinnar, så det fanns ju inget annat val.. De första tog emot enormt men efter sådär 10-20 st gick det helt okej och det påverkade mig inte särskilt mycket längre.. så va den fobin borta  Nu är min sallat lycklig när den slipper få så många små hål i sig    hihi, är jag inte fantastiskt duktig så säg

  

Av Karin Lööf - 5 juli 2010 11:22

I en hibiskus!!! Den är helt underbar, jag va bara tvungen att köpa den och fotografera! Har tagit typ 150 bilder bara på den:D och det är bara första dagen;) Jag är bara liiiite galen;) Hihi

Men erkänn, visst är den underbar!!?

  


 





Ovido - Quiz & Flashcards