Silverrosen

Alla inlägg under juni 2010

Av Karin Lööf - 21 juni 2010 13:16

Jag har alltid sagt att jag är en ensammänniska, att jag trivs bäst helt själv.. och det är väl sant. Men samtidigt är jag väldigt beroende av andra människor, jag är tex urusel på att fatta egna beslut, jag vill hellre att andra fattar beslut åt mig. Jag gör hellre saker med andra än åker själv. Jag är väl lat och anser att det är lättare att inte ta något beslut och bara göra ingenting än att ta ett beslut att göra något. Utan andra människor skulle jag sitta instängd i ett mörkt hörn hela dagarna och snart börja prata med mig själv (mer än jag redan gör).. Vilket kul liv det skulle bli :P Men hur kan man samtidigt trivas bäst ensam om man är beroende av andra människor? Helt ensam kommer jag ju i och för sig aldrig att bli, jag kommer alltid att ha människor runt omkring mig! Men kan man då säga att man är ensam och att man trivs bäst så, eller blir man egentligen aldrig ensam? Är jag egentligen ingen ensammänniska? Eller kan man vara en ensammänniska och samtidigt vara helt beroende av andra människor?

  

Av Karin Lööf - 8 juni 2010 22:35

..jag klarade inte att inte sitta vid datorn något innan kl 19, men jag hade bra anledningar.. va bland annat tvungen att kolla mejlen från skola för att se om min lärare svarat än, vilket hon dock inte hade gjort:P Sen tyckte jag att jag var värd att få göra lite annat på datorn också.. för jag har faktiskt gjort en massa nytta idag!

Jag gick upp tidigare för att träna. Sen åkte jag ner till centrum för att gå till tandläkaren (perfekta tänder som vanligt:D) och när jag ändå va där nere så gick jag på apoteket och köpte fästingmedel till Laban och veckohandlade på Ica..

Väl hemma igen så planterade jag alla våra tomatplantor, basilikor, gräslök och persilja i större krukor.

Jag lagade riktigt lunch (svampomelett) till mih själv och satte på en diskmaskin och städade köket. Sen lagade jag även middag till hela familjen:) Är jag inte duktig så säg?;) Så lite serietittande på datorn borde vara okej:D

  

Av Karin Lööf - 7 juni 2010 22:34

Alla dessa undanflykter! Man gör undanflykter för att man är lat, så är det i alla fall för mig. Jag tänker att jag verkligen borde gör något, men säger alltid att jag inte orkar och att jag gör det imorn.. Varför? Det är bara korkat! Det blir inte precis mindre jobbigt bara för att man gör det senare, det är fortfarande samma sak som måste eller borde göras! Så varför forsätter man ändå att göra det? Varför är jag så jäkla lat?


Just nu är det att jag inte orkar träna, fast jag verkligen borde! Allt för länge har jag suttit hemma och äit allt för mycket onyttigt och alltid skyllt på något och sagt att jag gör det imorgon! Men nu får det faan vara nog! Jag tänker inte spendera hela sommarlovet med att sitta inne när det är fint väder (bortsätt från idag) ute och det finns miljarder andra saker att göra än att sitta inne framför tvn och datorn! Så nu är det fan imorgon! Imorgon ska jag gå upp tidigt och träna och sen ska jag spendera hela dagen ute och inte sitta en sekund framför datorn innan kl 19!!!


Ofta får jag höra "..men du är ju smart! Du är bara lat!" och det stämmer mycket väl! Jag får väl okej betyg, inte jättebra och inte jättedåliga.. men jag skulle kunna få jättebra betyg om jag bara ville och inte va så jäkla lat! Jag orkar aldrig anstränga mig. Kanske för att om man anstränger sig och det sedan går dåligt så blir man bara besviken. Om man inte anstränger sig och det bara går sådär så har man i alla fall en anledning till det och något att skylla på. Man kan alltid tänka att man inte ansträngdes sig och det är därför det gick som det gjorde. Men om jag bara försökte så skulle det gå jättebra för mig, bara jag vill och försöker så klarar jag det. Mitt problem är att jag inte vill och jag inte har någon motivation att göra det, så var hittar jag motivationen? Går den att köpa? För jag skulle verkligen behöva lite! Iof har min motivation varit borta ganska länge och jag klarat mig bra ändå, men det skulle ju inte precis skada med lite mer motivation;)


Denna sommar ska jag verkligen försöka att sluta att säga att jag inte orkar och att jag gör det senare och istället göra det direkt! Se om jag kan mota bort lite av min lata sida..Undrar hur länge jag klarar?

  

Ovido - Quiz & Flashcards