Silverrosen

Alla inlägg under april 2011

Av Karin Lööf - 18 april 2011 22:50

..tänkte att nu ska jag ta upp arlanda.se så jag kommer ihåg att kolla förseningar på mias plan imorn ifall det kommer en snöstorm. Sen kom jag på att hon åker ifrån Barcelona och att det är vår och 15 PLUSgrader ute här i Sverige, fatta hur glad jag blev när jag insåg det!? :D

  

Av Karin Lööf - 17 april 2011 18:51

Känner mig seriöst som en gammal tant! Sen ganska länge tillbaka har jag haft svårt att gå pga problem med hälsensfästet på ena foten. Detta har nu blivit värre igen vilket resulterar i att jag måste gå på tå inne och inte kan gå i annat än högklackat ute.. hur mobbat är inte det!? Sen lyckades jag med att sträcka ryggen när jag var ute idag så nu har jag typ inte röra överkroppen heller längre.. elakt är vad det är! Borde verkligen kroppen bete sig så här när man är 22!?

  

Av Karin Lööf - 17 april 2011 17:08

Hur sjukt är det inte när man får 1kg reklam i brevlådan! (Ja jag vägde!). Tänk vad mycket skog det går åt för att bara trycka en massa reklam som folk ändå slänger. Hittade på någon sida att 50kg pappersmassa är 0,7 träd. Fatta hur många träd det blir om alla hushåll i Sverige får så mycket reklam varje vecka! Man inser verkligen hur viktigt det är att man återvinner papperet så att allt inte bara går till spillo för en massa jäkla reklam! :P

  

Av Karin Lööf - 16 april 2011 15:21

Vanligtvis håller tandkräm i ca 30 månader, vilket är 2 1/2 år. 

Då min syster åkte till Barcelona för några dagar sedan så tog hon med sig våran tandkräm. När jag frågar mamma om de har någon där nere får jag en tub som ser väldigt gammal ut men inte bryr väl jag mig om det. Av någon anledning får jag för mig att kolla bäst-före-datum på den bara för att det är kul. Där står det 96! Denna tandkräm gick alltså ut för 15 år sedan!! Det betyder att den är inhandlad typ 1993, då jag var 5 år! Hur sjukt är inte det!? Jag tror faktiskt inte att det är så illa att den legat i något hörn här hemma så länge utan tror snarare att den har legat uppe i Lofsdalen så länge och när vi rensade där sist så följde den med hem. Denna fick jag nu iaf äran att använda, snällt ;) Men det lär ju säkert inte vara nå fara så jag fortsätter att använda den tills vi köper en ny ;)

  

Av Karin Lööf - 15 april 2011 18:30

Man har ju hört talas om damn you autocorrect, men google translate är ju inte mycket bättre ;)

Om man skriver "ta sig till Kastrup" blir översättningen "getting to Heathrow".

Skriver man istället "ta sig över bron till Kastrup" översätter den till " to cross the bridge to Copenhagen". 

Om man sedan byter ut Kastrup till Arlanda så att det blir "ta sig över bron till Arlanda" blir översättningen fortfarande "to cross the bridge to Copenhagen". Spelar heller ingen roll om man bara skriver "ta sig till Arlanda", översättningen blir fortfarande Copenhagen. 


VA!?!? Hur tänkte den nu!? Hur kan den inte ens få namn rätt?! Lite kul var det iaf att leka med den och se vad den gör för roliga översättningar!

  



Av Karin Lööf - 2 april 2011 20:58

..av en grankvist! Tror den är lycklig och lite kär  

  

Av Karin Lööf - 1 april 2011 19:54

Totalt har det gjorts 612 avsnitt av CSI (alla tre sammanlagt). Om man räknar med att varje avsnitt är 45 min långt resulterar detta i 459 timmar. Detta i sin tur är 19,1 dygn! Då jag sett typ alla avsnitt betyder det att jag spenderat 19 dagar(!) av mitt liv med att se på CSI, det är ju helt sjukt!! Tänk vad mycket annat jag hade kunnat göra med denna tid!

Mammas kommentar på detta: "Det är ju inte ens 3 veckor.." haha, suck!

   

Ovido - Quiz & Flashcards