Silverrosen

Alla inlägg under april 2010

Av Karin Lööf - 26 april 2010 18:28

= Kolasåsflaskan... am nam!

  

Av Karin Lööf - 25 april 2010 16:27

Under många år har jag haft en återkommande dröm men jag vet egentligen fortfarande inte vad den handlar om. Men ibland känner jag en lukt, inte någon lukt som finns i omgivningen utan en lukt som min näsa måste hitta på själv. När jag känner denna lukt så får jag flashbacks till denna dröm, men inte ens då kan jag få fram tillräckligt för att veta vad den handlar om. Jag vet bara att det är otroligt obehagligt, så det är väl tur att det inte händer så ofta. Men när det väl händer så händer det typ var annan minut! En sådan period hade jag idag och dessa luktdrömmar fick mig att få en otrolig huvudvärk, kändes verkligen som om mitt huvud skulle sprängas! Det hjälptes inte ens att ta alvedon och ipren! Vad är det för elakt egentligen?:(

  

Av Karin Lööf - 19 april 2010 13:49

Äntligen va det dax att ta bort de tre små stygn som suttit i mitt lilla finger.. snart jag kan tvätta händerna som normalt igen!

    

Av Karin Lööf - 18 april 2010 23:35

Detta är nog ett vanligt problem, iaf för mig.. Att man som tjej lär känna en kille som man trivs jättebra med som en kompis, men att killen alltid försöker få ut något mer av relationen. Att det inte räcker att bara vara vänner. Sakta men säkert försöker han komma närmre, håller om en och leker med ens hår. Hela tiden går det längre och tillslut vill han kyssa dig, vilket man inte alls vill eller är beredd på, man tyckte bara det va mysigt att bli omhållen. Och när man då säger nej till att bli kysst blir stämningen krystad och ingen vet riktigt vad man ska säga eller bete sig, som om killen förväntat sig att tjejen bara skulle ge efter och göra allt han vill. Är det vi tjejer som sänder ut fel signaler, är det fel att vara nära och bli omhållen av en killkompis(?), eller är det killarna som konstant är kåta och tar varje chans de får?


Jag anser att killar har svårare att bara vara kompis med en tjej än vad en tjej har att bara vara kompis med en kille. Men varför är det så? Ser alla killar tjejer som sexobjekt? Eller har tjejer svårare att få romantiska känslor för någon än killar? (är det inte vanligare att man i samhället mycket oftare ser tjejer obsesa över killar än killar obsesa över tjejer? eller är det bara tjejerna som visar det mer och pratar mer öppet om det? (eller är det för att jag är tjej som jag ser det så?)) Eller ser helt enkelt killar och tjejer olika på vad som anses vara en kompisrelation och en romantisk relation? Killar kanske blir förvirrade av att tjejer är i större utsträckning är mer närgångna (kanske för att tjejer är mer närgångna med sina tjejkompisar än killar är med sina killkompisar?), utan att mena något romantiskt med det, och svarar på något som egentligen inte finns där? Det som behövs är kanske mer kommunikation mellan parterna så att inget missförstås, att man har en överenskommelse om hur men ska bete sig mot varandra, det kanske fungerar då, eller kanske iaf fungerar lite bättre?


Killar behöver nog förstå oss tjejer bättre om en kompisrelation ska kunna fungera. (Ja tjejer behöver förstå killar också, men nu är det killarna som är problemet så den diskussionen tar jag inte upp nu!;)). En lösning till detta är att sätta killar i klasser med majoriteten tjejer så att de kan lära sig tjejers beteende, samtidigt så kan de ju inte få känslor (eller vilja ha sex med alla, om det nu är det som är anledningen) för alla och måste därför bara vara vän med de flesta (om de nu inte skulle vilja vara loners). Men för att detta ska fungera så måste vi ändra könsmajoriteten så att befolkningen består av många fler tjejer, för annars skulle ju tjejerna behöva gå om skolan bara för att killarna ska få en tjejklass att gå i, och det vore ju lite jobbigt! Och för att få igenom detta så måste vi antingen börja syssla med genmanipulation eller så massmördar vi en massa killar. Genmanipulation tar ju så lång tid och det orkar man ju inte med, så då är massmord en bättre lösning, eller hur!?;) Man kan ju börja med alla mördare och våldtäktsmän och se hur långt man kommer med det.. När man kommit på vilka man ska utesluta från livet (detta gynnar ju även våran planet eftersom vi håller på att bli överbefolkade!) så måste man ju komma på hur man ska utfärda detta.. gasning kanske? Sen är det bara att köra igång med experimentet på hela världen.. tänk vad allt skulle bli bra med fler tjejer och färre killar! Faaast då skulle det ju iof finns många fler olyckliga tjejer som aldrig skulle hitta han med stort H och det vore ju lite synd, så hur kan man lösa det? Månggifte? Men då måste vi ändra på en massa lagar.. tänk vad krångligt allt kan bli av ett egentligen så pass litet problem!:O


Är jag ensam om att ha detta problem? Det lär jag ju inte va.. och vi tjejer klarar ju oss utan killar eller hur!? Så istället kanske vi ska ingå en pakt om att utesluta alla killar för att lära dem en läxa.. då kanske de börjar inse att de inte är störst, bäst och vackrast och att det kan få precis vad de vill. Jag börjar nämligen tro mer och mer att allt handlar om att killar inte kan tänka på något annat än sex och att när de inte kan få en flickvän så tar de första bästa tjejkompis och försöker med henne för att få sina behov tillfredsställa! Killar är själviska och kåta varelser som tror de äger världen!

  

Av Karin Lööf - 7 april 2010 18:23

.. och resulterad i en stor mobbad klumphand!

    

Av Karin Lööf - 6 april 2010 23:29

Imorn ska den bort! Den jäkla knölen har stört mig tillräckligt länge!

FöreBild:

 

    

Av Karin Lööf - 5 april 2010 11:24

...dricker vi 12 liter mjölk på 8 dagar!

  

Av Karin Lööf - 1 april 2010 16:54

... så blir det kaos i det lilla köket!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards