Silverrosen

Alla inlägg under januari 2011

Av Karin Lööf - 15 januari 2011 07:25

Dax att åka! Mår sjukt illa men förhoppningsvis är det bara resenerver och inte vinterkräksjuka! Vore lite jobbigt ;)

Kommer inte ha tillgång till dator särskilt mycket nere i Indien så det blir inte mycket bloggande.. men ska försöka när jag kan ;)

Ses den 25 feb Sverige!

  

Av Karin Lööf - 14 januari 2011 16:19

Upptäckte att jag visst har satt på mig tröjan ut-och-in, gått runt så hela dan och inte märkt det förrän nu.. är verkligen inte min dag idag.

  

Av Karin Lööf - 14 januari 2011 13:41

..fån. Har inga byxor på mig för att jag lyckades sätta mig i en vattenpöl på golvet och orkade inte sätta på mig nya, har gympaskor på mig för att gå in dom med sulor och springer runt som en tok i huset för att hitta alla saker som jag ska packa inför imorn..

  

Av Karin Lööf - 14 januari 2011 12:44

Tänker precis gå ut genom dörren när jag kommer på att det kanske är smart att ta med sig inlämningsuppgiften som jag skrivit ut. Hinner inte längre än att stänga dörren på nästa försök innan jag kommer på att det kanske är smart att ta med sig mobilen som jag ska redovisa idag. 

På bussen läser jag tidningen. 2 min senare får jag den smarta tanken att jag tog en tidning, jag kanske ska läsa den? Men beslutar mig för att jag inte orkar utan ska göra det på t-banan istället. ytterligare 2 min går och jag kommer på att just det, jag har ju redan läst tidningen.

Jag svär även på att om jag hade suttit på en 177a så hade jag glömt gå av bussen vid bromma. Tur var dock att jag satt på en 301a.

Att jag faktiskt kom ihåg vad det var jag skulle redovisa var ett under!

  

Av Karin Lööf - 14 januari 2011 08:04

Fy fasiken vad jag är trött! Det är fan inte rättvist att man måste gå upp vid 07.30 när man varit vaken till 02! :(

Men nu ska redovisningen bli klar så att jag kan koncentrera mig på resan, åker ju imorn! Helt sjukt! Och jag har inte packat något!

  

Av Karin Lööf - 14 januari 2011 01:18

Nu får arbetet vara klart även om det säkert är helt fel! Skulle skriva ca 4 sidor, skrev 6.. får hoppas att det är lugnt :P

Mobilen blev lite mobbad men det får duga.. 

Nu sova så jag orkar med redovisning imorn och packa som en galning och få allt klart tills på lördag.. mjau

  

Av Karin Lööf - 13 januari 2011 20:56

Har totalpanik! Har fastnat och har ångest för det känns som om jag skriver om helt fel saker och att jag måste få skriva om allt för att jag suger! :( Fattar noll just nu och är deprimerad!

  

Av Karin Lööf - 13 januari 2011 00:02

Halv 9, HALV 9 (!) tänkte mamma att vi skulle åka hemifrån! Fatta vad tidigt det är, var död! Speciellt då vi var vakna tills tidningen kom (vid 02) då en viss person vägrade sluta prata! Elakt, han kunde ju fortsätta sova när jag var tvungen att gå upp vid 08! Hemskt var det! Men men.. iväg in till stan. Hade blivit tillsagda att åka till ambassaden, den riktiga inte där man fixar visa, för att hämta mitt pass. När vi kom dit så försökte vi med mannen i receptionen och säga att vi skulle hämta ut mitt pass, tog oss flera minuter innan förstod vad vi menade (de kan 0 svenska och är inte särkilt bra på engelska), han försökte hela tiden att säga att vi var på fel ställe. Tillslut tröttnade han väl och skickade oss vidare till en annan människa i huset. Han var dock lika oförstående som den första. Jag sa att jag skulle hämta mitt pass och då sa han okey och satt sedan och log och kollade på mig. Då jag tänker, men han vill säkert se mitt leg i vilket jag tar fram det. Han säger no, no, no och det vara bara att försöka att förklara om allt. Tillslut frågade han en tjej som när hon hört mitt namn visste vem jag var och visste vilket ärendet var. Äntligen fick jag mitt pass!! Hade fått en massa fina stämplar, lite handskrivet och en text om att jag måste göra något, som jag inte förstår, inom 14 dagar efter det att jag landat i Indien. Undrar vad det kan vara :S


Hade lite småsaker att köpa inför resan så vi gick runt i stan ett tag. Hittade dock mest kläder (som jag inte ska ha med) på halva reapriset som jag fick i sen julklapp, men det är ju också bra :) Hittade iaf det viktigaste sen fick det bli att åka hem och jobba/plugga. 

Meningen var att Mia skulle vara hemma och ta Laban idag men hon blev tvungen att åka och jobba. Det skulle betyda att jag och mamma skulle behöva gå ut med Laban när vi kom hem. Dock var Henrik fortfarande hemma hos oss och sa att han tänkt träna lite idag och jag föreslog snällt att Laban ju inte skulle ha något emot att gå ut. Och snäll och underbar som han är så gick han ut med Laban. Så när vi kom hem hade han varit ute i 2 timmar i snöstormen :) Fattar inte hur han orkade ;) Lunch blev det sen iaf. Trött som fasiken var jag dock så efter det blev det att sova middag medan Henrik låg bredvid och spelade angry birds.. tror han börjar (eller han är!) beroende! Var duktig och pluggade en timme efter det så har skrivit typ 3 av 4 sidor på min slutuppgift:) Borde väl gjort mer då jag har redovisning på fredag och har en massa att packa också men jag orkade inte. Spenderade istället resten av kvällen med att se på tv och film :) 

Smidig som jag är också lyckades jag fastna i mitt örhänge när jag bytte om så att det flög och far (en ring och en pärla) över hela rummet. Men vem är bättre än mig på att hitta små saker!? Tog mig inte länge förrän jag hittat ringen under sängen och prälan på mattan, så duktig jag är :D *stolt* ;)

Blir nog att sova snart om jag inte tänker stanna uppe och prata för att mobba Henrik eftersom det är hans tur att gå upp tidigt imorn och jag får sova.. mohahaha :D

  

Ovido - Quiz & Flashcards