Silverrosen

Alla inlägg under februari 2011

Av Karin Lööf - 28 februari 2011 09:21

I fredags kom jag tyvärr hem igen efter att ha spenderat 6 veckor i fantastiska Indien med helt underbara människor! Varför måste allt bra någon gång ta slut?


Min kropp hatar mig för att jag har åkt från 30 gradig värme och fuktigt klimat till vinter, snö, torrt och kallt klimat. Detta visar den genom att fnasa sönder min hud och ge mig eksem över hela kroppen. Huden runt mitt ena öga är svullet, rött och torrt som fnöske och jag ser ut som en total idiot! Mina läppar existerar inte längre då de är så torra att så fort jag öppnar dem spricker de sönder. Inte snällt på något sätt!


Bara att ha kommit tillbaka till vardagen gör mig vettskrämd! Jag är rädd att allt bara ska gå tillbaka att vara som det var innan jag åkte, att jag inte har något liv värt att leva utan bara sitter hemma hela dagarna och gör absolut INGENTING! Under den här resan har jag ändrats så mycket i min själv och mitt sätt och vara och utvecklats enormt. Jag har fått ett helt annat sätt att se och tänka på mitt liv. Nu är jag rädd att jag ska glömma allt det och gå tillbaka. För det är så sjukt lätt att bara hamna där igen då man gör saker bara av gammal vana. Detta måste jag verkligen försöka stoppa!


1. Det första jag måste göra är att vänja mig av med facebook.

  • Första steget där är att ta bort onödiga vänner som jag aldrig pratar med och som knappt vet att jag existerar. Detta kan jag bocka av - Från 263 har jag nu 119. 
  • Andra steget blir att spärra allt vad gäller applikationer och spel.
  • Tredje steget är att inte lägga upp några fler bilder utan använda picasa för detta. - Kan jag också bocka av då alla bilder från Indien ligger på picasa.
  • Fjärde och sista blir att jag bara har tillåtelse att logga in en gång varje dag - detta ska vid behov trappas ner allt efter som. 

2. Det andra jag måste göra att sluta se på tv så jäkla mycket och sluta bry                mig om jag missar ett avsnitt av någon serie. Därför får jag endast se                     några timmar på kvällen men mest i syfte att umgås med och göra min                  mamma sällskap :) Men då får jag absolut INTE ha någon dator framför                  mig också!


3. Som tredje sak ska jag börja göra saker om dagarna. Detta kan vara allt                från att göra smycken till att läsa till att åka iväg till stan och tex klättra.             Inget mer göra ingenting! Detta har också Jens lovat att hjälpa mig med               så nu litar jag på honom!


4. Som fjärde och sista sak ska jag träffa mina vänner mycket mer och                       oftare, det blir på tok allt för sällan och detta lider jag av, så nu är det                 skärpning!


Om jag lyckas med allt detta hoppas jag på att jag kan behålla det liv som jag började leva nere i Indien, för jag mår så sjukt mycket bättre av det! Livet är kort och man bör ta reda på varje minut som man får!

  

Ovido - Quiz & Flashcards